Ob poslušanju pravljic in prelistavanju slikanic otroci običajno uživajo, ko pa se od njih pričakuje, da sami vstopijo v svet brane in pisane besede, se lahko to spremeni. Takrat moramo biti pri njih pozorni na to, ali odklanjanje samostojnega branja morda nakazuje na specifične težave, lahko tudi na disleksijo. Da bi jim kot začetnikom branje olajšali, je pomembno, da izberejo knjige s primernejšim tiskom.
V knjižnici smo gradivu, ki je namenjeno začetnemu branju in je besedilno in slikovno oblikovano na način, da ga otroci s težavami v branju lažje berejo, namenili posebno mesto na knjižnih policah z oznako LAŽJE BRANJE.
Dobrodošel je tudi nasvet: ni pomembno, koliko ti otroci preberejo, pomembneje je, da vsak dan vsaj malo berejo. Pet minut za začetnike je povsem dovolj, več je lahko preveč in dosegli bi ravno nasproten učinek od želenega: da bi otroci z veseljem in lažje brali.
ZAKAJ JE BRANJE POMEMBNO?
Kdor bere:
- se lažje uči,
- ima bolje razvit spomin,
- ima bogat besedni zaklad,
- ima razvite miselne veščine sklepanja in razumevanja dogodkov,
- je bolj ustvarjalen in se lažje znajde v življenjskih situacijah,
- se uspešneje sporazumeva z drugimi ljudmi,
- pravilneje razume svoja čustva,
- ima razvite pozitivne vrednote,
- lažje ustvarja lastne sodbe o dogajanjih in uspešneje prepoznava resnico ...
Znanje in napredovanje v šolskem sistemu je neločljivo povezano z branjem. Otroci, ki imajo z branjem težave, v šoli težje napredujejo, ker zaradi bralnih težav ne zmorejo sami predelati šolske snovi, pogosto pa imajo težave tudi s koncentracijo, pomnjenjem in spominskim obvladovanjem snovi. Zato je še posebej pomembno, da tovrstno težavo otroka dovolj zgodaj odkrijemo, kajti to poveča možnost uspešnejšega obvladovanja in preseganja težav v prihodnosti.